God aften det er blevet mandag d. 4. maj klokken er blevet 19:00 og det er igen blevet tid til EDR Aalborg afdelingens Repeaternyt.
Jeg skal lige høre om jeg kommer over repeateren??
Udsendelsen bliver sendt over OZ4REN. Der sendes også ud på Teamspeak og ASR Netværket i Aalborg gruppen. Ansvarshavende redaktør for denne udsendelse er OZ6AEV Jan.
Ugen der gik:
Onsdag d. 29 april var der ikke mange fremmødte.
FD-udvalget var samlet og var i kælderen for at tjekke op på antennegrej master, kabler div.
OZ8Y Steffen fra stationsudvalget meddeler at den nye PRO.SIS.TEL 71 er ankommet til Hanstholm – Så når han får tid henter han rotoren.
Der er ikke fastsat dato for udførelser af arbejde på masten.
Ugen der kommer:
Onsdag d. 6 maj. er der almindelig klubaften, der er frisk kaffe på kanden og den er gratis.
Vi håber vi ses på Forchhammersvej 11 9000 Aalborg.
Indkommende mails:
Post fra formanden
Hej
Hermed en opdateret oversigt over, hvad der sker ud i fremtiden. Besøg også gerne https://www.edr.dk/kalender-full/
Modtageren af denne e-mail må gerne dele vedhæftede i den lokale klub, gruppe eller andre steder, hvor det kan være relevant.
Husk at sende evt. aktivitet til kalender@edr.dk, så det kan komme med i kalenderen.
Mvh.
OZ1JEE
Fra kalenderen oplyser jeg info om tekniske foredrag:
Danske foredrag:
Hvordan bygges QMX+ 160-6m multi-mode transceiver
Dato: 6. maj 2026 kl. 19.30, EDR Esbjerg
Daglige V/U/SHF udbredelsesforhold
Dato: 20. maj 2026 kl. 19.30, EDR Frederikssund
Små radio byggesæt f.eks. QMX+
Dato: 21. maj 2026, kl. 19.00, EDR Billund
Stakning af VHF/UHF beamantenner
Dato: 19. august 2026 kl. 19.30, EDR Frederikssund
Mail fra OZ7MD:
Hermed anmeldelse af foredrag onsdag d. 10. juni kl. 19.30.
Titel: 3D-print for alle – Det første skridt til egne modeller
Beskrivelse: Hvad er 3D-print egentlig, og hvad kan man bruge det til?
Jeg tager en tur fra teknologiens spæde start til i dag, hvor alle kan være med.
Du får indblik i, hvordan en printer fungerer, hvad den kan (og ikke kan), og hvordan du finder færdige modeller på nettet.
Vi slutter af med at se på, hvad der skal til, for at designe sine egne modeller.
Med venlig hilsen
Michael Andreassen
OZ7MD
Nyheder fra ASR-repeater facebook-gruppen.
Amatør træf på toppen d. 3-4-5 juli 2026.
Så prøver vi at gentage årets sommer træf .
Du må komme med autocampere, campingvogn, telt.
Det hele koster 25 kr pr person.
Der vil være mulighed for grillpølser fredag og lørdag og hvad Ole OZ3BNL nu finder på i år.
Vi håber vejret er med os.
I må gerne tage radio med der er plads til tråd antenner hvis i skal have det op .
Det hele starter fredag den 3 juli kl 12 til søndag den 5 -juli kl ca 12.
og det er uge 27
Der må gerne skrives i tråden her under hvor mange i tror i kommer. så jeg har en ca ide, ang pølser
addr er Torpvej 2 Give.
evt kan jeg kontaktes på en sms
på 61776343 Christian Eller OZ2BMN Bo på 31702380
DX info:
NRAU – Nordic radio amateur union
Holder flg. tests i kommende uge:
Tirsdag. d.5 maj 144mhz test.
Tidspunkt: 19.00 – 23.00
Torsdag d. 7 maj 28mhz test.
Tidspunkt: 17.00 – 22.00
OZ5GX
Vores venner i det nordlige holder klubaften 1. og 3. onsdag i måneden
I bunkeren på Sæby gårdsvej 40a 9300 Sæby
De starter kl. 19:30
OZ7RD – Randers
Vores naboer i OZ7RD i Randers, holder klubaften alle onsdag kl 19.00 i klubbens lokaler i det gamle vandtårn på Hobrovej 84A.
OZ7RD sender repeaternyt på OZ3RED Randers VHF repeateren.
Det sker tirsdag i lige uger kl 19:30 dansk tid så næste gang er tirsdag den 12/5-2026 kl. 19:30. Så Husk at tune ind på 145.725Mhz og lyt med.
Har man noget man gerne vil have med i OZ7RD`s repeaternyt udsendelse så skal det sendes til nyheder(at)oz7rd.dk.
Og deres deadline er mandag aften kl. 18:00 så de lige har en chance for at få det med i deres manuskript til udsendelsen.
Jeg går over til punktet QST:
QST dækker over køb, salg og bytte. Det kan også være du har et projekt du gerne vil dele med os andre.
Eller en meddelelse du ikke vil brænde inde med.
Er der nogen der har noget til QST?
Afslutning:
Husk i kan selv bidrage med indholdet til vores repeaternyt, i skal blot sende indholdet til
repred@oz8jyl.dk
Alle indlæg modtaget på repred@oz8jyl.dk bringes som de er modtaget, hvis ikke andet er
aftalt.
Deadline for indlæg til repeaternyt er søndag inden kl. 18.00. hvis man vil være
sikker på at få det med i mandagens udsendelse.
Næste repeaternyt er mandag d.11. maj kl 19.00 og denne dag er det
OZ4SKK Søren der er ved roret.
HAR DU VÆRET I KLUBBEN SÅ HUSK AT LUKKE VINDUER OG DØRE SAMT SLUKKE LYSET.
Jeg går over til punktet der hedder indkald af lyttende stationer:
Jeg starter med at høre om der er nogle OZ 2 stationer.
Hvis du ikke kom med under første indcheckning så har du muligheden nu,
uanset præfix.
Der var 34 stationer der tjekkede ind.
73 og på genhør fra OZ6AEV.
Repeateren er fri.