God aften Det er blevet mandag D.11. maj 2026 klokken er blevet 19:00 og det er blevet tid til EDR Aalborg afdelingens Repeaternyt.
Jeg skal lige høre om jeg kommer over repeateren?
Udsendelsen bliver sendt over OZ4REN via OZ8JYL/A.
Der sendes også ud på Teamspeak og ASR Netværket i Aalborg gruppen.
I studiet denne aften er det OZ2RMS ved mikrofonen
Ugen der er gået siden sidste nyhedsoplæsning:
Der var klubaften i onsdags.
OZ8BMJ Bente havde i anledning af hendes fødselsdag fredag den 8. maj tømt en bager for Chokolade trekanter så der var kæmpe kage orgie i klubben og det smagte fantastisk.
UGEN DER KOMMER og lidt længere frem:
På onsdag er der igen klubaften i klubbens lokaler på Forchhammersvej 11, 9000 Aalborg
Der er ikke annonceret noget i kalenderen så det bliver nok en standard igen med snak og kaffe.
Vores foredrags udvalg har varslet følgende
Onsdag d. 10. juni kl. 19.30. vil ud fra hvad jeg kan se vil Michael OZ7MD dukke op i klubben og fortælle lidt om
3D-print for alle – Det første skridt til egne modeller
Beskrivelse: Hvad er 3D-print egentlig, og hvad kan man bruge det til?
Jeg tager en tur fra teknologiens spæde start til i dag, hvor alle kan være med.
Du får indblik i, hvordan en printer fungerer, hvad den kan (og ikke kan), og hvordan du finder færdige modeller på nettet.
Vi slutter af med at se på, hvad der skal til, for at designe sine egne modeller.
Med venlig hilsen
Michael Andreassen
Og på torsdag Kristi himmelfarts dag også kendt som den 14.maj afholder OZ7SAC Silkeborg afdelingen elektronik og bagagerums marked i og ved deres klub lokaler på industrivej 12 8653 Them.
Så hvis man mener man ikke har ting nok er det et sted at besøge på torsdag og eller bare for at hilse på kendte ansigter og måske få en pølse som de sælger til rimelige priser
De starter kl 10 og bliver ved til det slutter
Indkomne mails.
Hej derude der har gennem de sidste i hvert fald 2 måske også 3 år været snak om en tur
til Reagan vest.
Og det er lidt om det er hønen eller ægget der kommer først.
Så hvis i har interesse i at komme med på rundvisning dernede så giv besked om i ønske at deltage så jeg ved om det er 5 eller 50 vi skal ha fundet plads til når vi planlægger
Jeg har ikke noget tidspunkt endnu, men det bliver tidligst til efteråret eller i foråret næste
år så jeres kalender burde være rimelig fri der endnu.
Men giv mig besked om i har lyst til at deltage på lars_peter@hotmail.com eller på 60182168, så ser vi om ikke vi kan få planlagt en tur under jorden
Dette arrangement er selvfølgelig kun for medlemmer af oz8jyl, og jeg tager det som en selvfølge at man ikke melder sig til hvis man ikke agter at deltage når det kommer til stykket, da der er meget begrænset pladser at få er det ret upassende at optage en plads man ikke vil benytte sig af.
Frist for svar om deltagelse er 15.maj 2026 og det er altså på fredag i denne uge man skal give lyd hvis man har lyst til at deltage.
Med venlig hilsen fra undertegnede
Info fra vores naboer.
OZ5GX
Vores venner i det nordlige holder klubaften 1. og 3. onsdag i måneden
I bunkeren på Sæbygårdsvej 40c, 9300 Sæby
De starter kl. 19:30
OZ7RD
Vores naboer i OZ7RD i Randers, holder klubaften alle onsdag kl 19.00 i klubbens lokaler i det gamle vandtårn på Hobrovej 84A.
OZ7RD sender repeaternyt på OZ3RED Randers VHF repeateren.
og det sker tirsdag i lige uger kl 19:30 dansk tid så det er næste gang er i morgen tirsdag den 12-5-2026 kl. 19:30.
Så Husk at tune ind på 145.725Mhz og lyt med.
Har man noget man gerne vil have med i OZ7RD`s repeaternyt udsendelse så skal det sendes til nyheder@oz7rd.dk.
Og deres deadline er mandag aften kl. 18:00 så de lige har en chance for at få det med i deres manuskript til udsendelsen.
Så er vi kommet til QST:
Her kan du bringe forespørgsler af tekniske art, eller bare viderebringe et godt råd,
Måske har dit sidste projekt været så stor en succes, at du gerne vil fortælle os andre om det.
Det kan også være du mangler en eller anden stump, eller måske ligefrem en dims.
Det kan også være du har ryddet op og har fået noget i overskud.
Med overskud menes f.eks. Grej eller ting du har til salg.
(Dog skal prisen aftales direkte mellem parterne og ikke over radioen).
Er der nogen der har noget til QST?
Afsluttende:
Hvis du har noget du gerne vil bidrage med og dermed være medbestemmende til indholdet i vores Repeaternyt udsendelse, så skal indholdet sendes til repred(A)oz8jyl.dk, det være sig spørgsmål, kommentarer eller forslag, så sørger redaktionen for den videre behandling.
Alle indlæg modtaget på repred(A)oz8jyl.dk bringes som de er modtaget, hvis ikke andet er aftalt.
Jeg vil lige minde om deadline for indlæg til repeater nyt er søndag inden kl. 18.00. hvis man vil være sikker på at få det med i mandagens udsendelse.
og har indlægget en løbetid over eventuelt flere mandage vil det være en god ide at notere KØRES FRA D.D .. TIL OG MED D.D ..
Næste repeaternyt kommer mandag den 18. maj 2026 kl. 1900, og denne dag er det OZ8RG Jon, der efter kalenderen er ved mikrofonen som oplæser for udsendelsen.
Så vil jeg gå til indkald af lyttende stationer,
Og jeg starter jeg med at høre om der er nogle OZ 0 stationer med i dag
73 og fortsat god aften fra OZ2RMS
Repeateren er fri
Der var 26 Stationer der tjekkede ind efter udsendelsen.